Monday, January 25, 2010

Batuk dan Selsema

Hari sabtu lepas aku ngn hubby bawa Haikal g try amik ubat kat Klinik Wangsa , Wangsa Maju.. Jauh kan , dari seri kembangan pastu p wangsa maju. perjalanan amik masa lebih kurang sejam la campur ngn sangkut kat jem MRR2. kat MRR2 tu sepanjang masa jem...
sebenarnya haikal nie dah seminggu batuk ngn selsema.. bila dia batuk tu rasa takut ja dengar sebab kahak dia banyak.. sebelum tu aku dah g klinik kat seri kembangan yang selalu aku p tp cm tak dak perubahan ja.. dok kat opis aku pun saja la google cara nk ilaungkan batuk u budak2.. tiba2 aku terjumpa sati blog y kata ada 1 klinik kat wangsa maju nie dia guna kaedah wap muka guna menthol crystal. aku pun ajak la hubby p c2. mana la nk tau kot2 berkesan..
1st skali doctor check paru2 haikal doc kata mmg byk kahak.. so doc minta u sedut dulu kahak tu.. sebelum sedut kahak doc bagi gas dulu u cairkan. apa lg si haikal tu melalak la dia tak mo guna gas... lbh kurang 3 minit bg gas doc pun sedut kahar kat hidung dia guna wayar kecik...mmg byk giler kahar dia...
pastu doc bekalkan 2 ubat kahak ngn batuk ( ni u manggalakkan batuk dan kuarkan kahar ) dan menthol crystal u wap kan kat hidung ngn mulut dia. kos rawatan dia ok la (RM48). kat umah aku pun buat la apa y doc suh buat iaitu wap kat hidung ngn mulut dia... bukan main melalak lg dia. sebab menthol crystal tu berangin.. rasa pedih la sikit.. tp alhamdulillah la lps dua ari buat steaming tu batuk ngn selsema haikal pun dah makin kurang. klu dia tido tak lah batuk sgt. tiap kali dia muntah mmg byk giler kahak kuar... ok la tu kan.. harap2 lepas nie haikal antibodi haikal kuat. lgpun dok nursery nie risiko nk kena selsema tu tinggi... 


klu sapa2 y terbaca artikel ni dan nak try leh la p klinik wangsa nie.. dia bkn u kanak2 ja , dewasa pun boleh.. aku ngn hubby pun try gak buat steaming tu mmg rasa best ja n lapang dada.. ini alamat klinik tu



Klinik Wangsa Sdn Bhd
No 46 Jalan 24/27A
Seksyen 1Bandar Wangsa Maju, Kuala Lumpur
Tel : 03-41421614

0 feedback rakan²ku:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...