Thursday, January 27, 2011

cuti2 di langkawi - day 2 ( part 1 )


Percutian di langkawi masuk ari y ke2…
Sarapan pagi ka kedai mkn depan motel ja.. kos u sarapan pg RM6.oo

sedapnya dia tido.. puas gerak nk suh bgn..

ni la latio y kami sewa

dan lg possing depan bilik..

lps mengalas perut , 1st skali y nak kena buat cari stesen minyak.. xkan perut org ja kan nk isi , keta pun nk kena bg mkn gak.. jmp la petronas ( tmpt aku x ingat ).. selesai isi minyak destinasi pertama y kami n p ialah Beras Terbakaq.. kami pusing langkawi nie dgn berbekal kan sekeping map y dpt masa kat airport langkawi ngn garmin.. kecik2 langkawi pun jgn ingat xleh sesat.. tp kan y lawaknya otw nk kuaq dr stesen minyak nie kami nmpk ada 4 org omputih naik moto ( 2 bijik moto ).. ada lah sorg minah saleh nie leh pakai helmet terkalih ngn muka y tersgt la poyo.. sakit perut aku laki bini gelak kat dia..tp syg x snap gmbq sbb dok pangku haikal tgh isap susu..
org putih p langkawi ni slamba badak ayaq ja pusing2 ngn moto.. dah la cuaca kat cnie panas tarik.. leh tahan plak depa..

hubby mmg dah ckp ngn aku awai jgn terkejut klu p kat beras terbakaq.. sbb dok dlm kawasan umah org.. so bila smp xlah aku ni terkejut beruk sgt kan.. tp klu aku dok cnie kompom rasa cm x best sbb ada ja org akan mai.. klu aku la...


nilah tangga umah tuan pny kawasan

ni la kawasan beras terbakaq tu.. dah berpagaq sbb xmo bg org masuk dok kutip beras tu..


ni kat kedai2 y ada sepanjang nk jln p kat kwsn beras terbakaq tu
aku heran la ngn tempat pelancongan kat malaysia nie... mst kena kena lalu kedai2.. kononnya bila kita lalu tu mst la tiba2 minat nk beli something kan.. cm beras terbakaq ni la.. nk p kat c2 sepanjang jalan tu ada kedai kiri kanan y jual baju , kain batik , minyak , ayaq gamat dan macam.. 
tp aku benti gak kat kedai2 tu sbb nak beli minyak ngn ayaq gamat y mak ngn kawan opis kirim.. x lupa gak sempat aku borong kain batik dlm 5 helai.. nk beli byk takut plak kat kastam nnt x lps.. so tokei kedai cdg kan kat aku klu takut kena ngn kastam beli 5 lai ja.. aku pun ikut la ckp dia.. kain batik ni mmg jd brg kawalan klu kat langkawi.. apa y dikawai pun xtau la..
selesai shopping bagai kat cnie destinasi seterusnya ialah cable car....

0 feedback rakan²ku:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...