Wednesday, January 26, 2011

cuti2 di langkawi - day 1 ( part 2 )

smp kat airport langkawi dlm kul 5.20ptg.. ikutkan flight nie delay 10 minit , dlm kul 4.30 baru terbang tp pny nya laju pilot nie bawa leh smp gak ontime.. mmg ligan trip sungguh airaisa nie..
smp ja kami terus cari keta sewa.. org kata klu bkn cuti skolah mmg byk keta sewa pastu leh dpt price y murah.. sbb nya time ni customer leh demand ckit.. so sesi pencarian keta sewa settle.. kami decide amik nissan latio dgn harga RM180 u 2 ari.. ok la kan harga tu lps tawaq-menawaq.. aku y lebih2 mnt kurang.. keta dia pun ok sbb baru lg.. mula2 nak sewa mazda tp xdak plak.. latio pun latio la.. jnj leh pusing2 langkawi..
lps tu kami terus p ke tempat penginapan y hubby dah book awai bulan ari2. desa motel kat area pantai cenang.. harga dia pun not bad.. kami dpt RM65 1 mlm u deluxe room.. bilik dia agak selesa dan luas..
 
ni la motelnya
view dr depan bilik
tempat rehat kat luaq bilik
ruang tamu kat dlm

besaq gila katil nie.. leh tido smp 4 org..

bilik ayaq dia

nk buat peace tp x jd plak..
selesai check in rehat jap ngn solat terus kuaq p ke pekan kuah.. saja shopping siap2 sbb esok nk p pusing2 kat tmpt lain.. dr pnt cenang ke pekan kuah dlm 15 minit cm2 la.. lenggang ja jln dia terasa cm balik kg plak sbb lalu kot kampung.. kat pekan kuah pun keta x byk.. 
tempat y dituju x lain x bukan kedai Haji Ismail Group... berpinau gak la mata aku tgk coklat y byk kat c2.. laki aku awai2 lg dah geleng kepala.. hehehe.. tp takat geleng ja la sbb aku shopping ngn duit sendiri plus ngn y org kirim

ni signboard kedai dia

ni betui2 pintu masuk

ni baru usha2 dulu nk beli apa
haikal dah dpt dah y dia berkenan
bdk kecik ni y lebih2 dr ibu dia
ni dah abis shopping
kat cnie ja aku dah abis kat 3 ratus.. bkn aku beli u aku ja k.. tp termasuk y di kirim oleh org.. y bestnya bkn kirim ngn ayaq liuq ja tp kirim ngn duit skali.. baru la best nk tlg beli kan.. ye la.. masa aku smp cnie pun gaji lum masuk lg..
 
lps ja shopping kat kuah kami terus gerak u cari tempat mkn malam.. mula2 nak p makan kat kedai pak menakan rahikam kat ulu melaka tp x jmp plak kedai dia.. maybe malam kot x brp nk perasan.. alih2 balik makan kat pantai cenang ja.. restoren y menjadi pilihan ialah Restoren Hj Jelani.. dr apa y aku tgk la kan kebanyakkan restoren atau kedai mkn kat cnie penuh ngn pelancong asing.. kedai y aku makan ni pun ramai gak.. 
kat restoren ni kan pekerja dia kebanyakkan siam pastu ada lah tiga pat org pondan.. lawa gak pondan2 nie make-up kalah pompuan..
kami order ikan pari bakar , sup daging , sotong celup tepung , nasi putih , nasi goreng cabai melaka , ayaq milo , laici ngn limau ais.. total u makan malam ialah RM41.. ok gak la harga dia.. masakan mmg kena betui ngn selera kami..

dah pnd buat tumb up

control macho padahal tgh tahan lapaq



ni menu makan malam kami..
perut pun dah kenyang kami terus balik motel u tido.. 
malam nie tido ngan nyenyak sbb sok nk pusing2 langkawi lg..

0 feedback rakan²ku:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...