Thursday, March 7, 2013

Table top...

kali ni aku nak update pasal proses pembuatan "concrete table top" untuk kitchen cabinet rumah aku..

mgg lepas akhirnya siap juga table top aku nie setelah amik masa hampir 2 minggu ( jiran belakang umah aku upah indon seminggu ja dah siap ). tapi tak pe la lambat siap pun janji hasil kerja kemas dan memuaskan hati. aku tanya org yang buat tu kenapa lambat siap , alasan dia bagi sebab nak tunggu simen betul2 kering baru leh pasang tiles. kalau tak simen senang pecah balik. ok la alasan yang boleh aku dah suami terima lagi.

keadaan dapur aku sebelum proses pembuatan :

keadaan asal dapur aku yang pemaju dah siap buat cuma ada 1 sinki ngn paip air... kosong ja kan.. 

kerja-kerja pembuatan bermula.. 

dah naik konkrit.. nipis ja kan.. sebelah kanan skali tu aku buat tempat letak mesin basuh.. sebab kalau x buat macam tu memang kami tak tau nak letak mana mesin basuh plak nanti. nasib baik kontraktor tu bagi idea suruh buat camtu. lagipun dapur aku luas.. panjang saja dah 14kaki..

simen dah betul2 kering.. sinki pun dah pasang..

dah 95% siap

al-hamdulillah akhirnya siap gak table top kami nie... cantik tak? lepas ni lagi bersemangat la aku nak memasak.. saja aku pilih warna hitam sebab nanti senang aku nak pilih warna untuk kitchen cabinet aku plak.. sebut pasal kitchen cabinet ( KC ) ikut kata kontraktor KC aku nie paling awal boleh pasang dalam bulan 4 sebab bulan 3 ni dah penuh.

kotraktor leh tgk balik entry yang sebelum nie klik sini

** mood sekarang nie dah tak sabar nak pindah masuk..

11 feedback rakan²ku:

Anonymous said...

Hiya very nice blog!! Man .. Beautiful .. Superb ..

I will bookmark your web site and take the feeds
additionally? I'm glad to seek out a lot of useful info right here within the put up, we'd like develop extra strategies on this regard, thank you for sharing.
. . . . .

Take a look at my weblog :: Home : UserPageconcettab

Anonymous said...

It's amazing to visit this site and reading the views of all mates on the topic of this article, while I am also keen of getting know-how.

Feel free to surf to my web site: atlaslm.com

Anonymous said...

I really like your blog.. very nice colors & theme.
Did you design this website yourself or did you hire someone to do it for you?

Plz reply as I'm looking to design my own blog and would like to know where u got this from. cheers

Feel free to visit my website ... Lift and glow pro review

heyrie86 said...

boleh dapat contact number orang yang pasang table top nie??? berapa kos buat macam ni yer...

nanie83 said...

heyrie86, boleh call no ni 0182186062. nama dia andy dari wolrd century.

heyrie86 said...

thanks for the info. :)

Hasya said...

@nanie83

Salam,
Mintak tolong PM kos harga buat table top camni...:)

Unknown said...

Nk tau harga table top bole. Tq

Anonymous said...

brape kos table top ni...

Anonymous said...

salam..whatsapp sy kos utk table top..0135998627

Hirlan said...

Jika anda mencari org yg pakar dalam bidang2 berikut ini:
Wiring
Lampu 1 poin dalam rm.60.00
Plack poin 1 dalam 80
Hitter 1 poin dalam rm 250.00
Ac/aircond 1 poin rm 250.00
Kipas 1 poin rm 60.00
Semua itu tak termasuk pemasangan:
Pasang lampu 1 set rm 30.00
Pasang kipas rm 30.00
Pasang Ac/aircon rm 200.00
Pasang hitter / air panas rm 30.00
PAIP
Paip pecah dalam dinding RM 300.00 dan tergantung keadaan juga
Tukar mangkuk tandas rm 350.00 tergantung mangkuk tandas juga
Pasang paip baru rm.1000.00 tergantung keadaan jg
Tukar pintu Rm 350.00 tergantung pintu jg
Table top rm 2000.00 tergantung keadaan jg
kabinet rm 5000.00 bawah atas
Pasang mozek /TILES RM .........tergantung tiles
Cat satu rumah RM 700.00 tergantung cat jg
Jika anda berminat silahkan anda menhubungi kami di talian ini 0172943954
Kepuasan anda adalah impian kami

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...